Зворотний дзвінок

Новини ринку металургії

БЕЛАЗ тестує систему позиціонування нового електро-самоскида під контактною мережею

У планах підприємства замість двигуна застосувати у складі дизель-тролейвозів накопичувачі на базі акумуляторів або конденсаторів, що дозволить створити повністю зелений транспорт, вільний від шкідливих викидів.

Найбільший світовий виробник кар'єрних самоскидів та транспортного обладнання для гірничодобувної та будівельної промисловості БЕЛАЗ оснастив свій передовий дизель-тролейвоз системою позиціонування машини під контактною мережею.

Система позиціонування дозволить водієві не втрачати час та відстань у дорозі під тролеями, рухаючись з використанням дизельного двигуна та підвищить безпеку руху.

Згодом система позиціонування дозволить реалізувати безпілотне водіння тролейвозом під контактною мережею.

Система позиціонування на дизель-тролейвозі БЕЛАЗ буде реалізована в кілька етапів:

  • Визначення положення тролейвозу в системі координат, прив'язаної до контактної мережі та повідомлення водія спеціальним сигналом на панелі індикації у разі відхилення від траєкторії.
  • Автоматичне підняття та опускання тролеї в оптимальних для цього точках шляху.
  • Автоматичне керування рухом тролейвозу під контактною мережею. При під'їзді до контактної мережі пантографи піднімаються і самоскид продовжує рух в автоматичному режимі. При відхиленні від траєкторії система спробує автоматично повернути тролейвоз на оптимальний шлях, а у разі надмірного відхилення – загальмувати самоскид.

Вперше дизель-тролейвоз було зібрано на БЕЛАЗі ще за радянських часів, у 1964 році. Через два роки новинку – 65-тонний БЕЛАЗ-Е524 – доставили на кузбаський вугільний розріз Красногорський. Через два десятиліття БЕЛАЗ зробив наступну спробу запустити тролейвози у серійне виробництво. У 1987 році з конвеєра зійшли два дизель-тролейвози БЕЛАЗ-75195 вантажопідйомністю 110 т. Їх тестували гірники Куржункульського залізорудного рудника, розташованого в Казахстані. Випробування пройшли успішно, але здійсненню амбітних планів з виробництва техніки майбутнього завадив розпад СРСР.